Welkom op het
Heel Rotterdam Leest blog

Onderzoek: tweetalig onderwijs heeft geen nadelige invloed op Nederlandse taalvaardigheid
Onderzoek & Wetenschap Team Heel Rotterdam Onderzoek & Wetenschap Team Heel Rotterdam

Onderzoek: tweetalig onderwijs heeft geen nadelige invloed op Nederlandse taalvaardigheid

Tweetalig onderwijs is een onderwerp dat al geruime tijd in de schijnwerpers staat. Ouders en onderwijsprofessionals vragen zich af of het leren van een tweede taal ten koste gaat van de Nederlandse taalvaardigheid van leerlingen. Recent onderzoek werpt licht op deze kwestie, en de resultaten zijn bemoedigend.

Meer lezen
Onderzoek: kleuters leren problemen oplossen door Interactief Voorlezen

Onderzoek: kleuters leren problemen oplossen door Interactief Voorlezen

Onderzoekers Joris Van Elsen (Universiteit Antwerpen), Leen Catrysse (Open Universiteit), en Sven De Maeyer (Universiteit Antwerpen), hebben ontdekt dat interactief voorlezen van prentenboeken het probleemoplossend vermogen van kleuters kan vergroten.

Meer lezen

 Binnenkort op de agenda