Welkom op het
Heel Rotterdam Leest blog

Onderzoek toont aan: jonge kinderen lezen graag over oorzaak en gevolg
Onderzoek & Wetenschap heelrotterdam leest Onderzoek & Wetenschap heelrotterdam leest

Onderzoek toont aan: jonge kinderen lezen graag over oorzaak en gevolg

Uit onderzoek blijkt dat jonge kinderen van nature meer interesse hebben in causale informatie, oftewel informatie die uitlegt waarom dingen gebeuren en wat het effect daarvan is. Een voorbeeld hiervan is waarom dieren er op een bepaalde manier uitzien of bepaald gedrag vertonen. Uitleggen waarom een hond blaft is dus interessanter dan alleen het gegeven dat een hond blaft.

Meer lezen
Roald Dahl ophef. Wat vinden jullie?
heelrotterdam leest heelrotterdam leest

Roald Dahl ophef. Wat vinden jullie?

Veel ophef afgelopen dagen over Roald Dahl. Wat is er aan de hand? De bekende personages in de kinderboeken van Roald Dahl zijn in de nieuwste Britse editie niet langer dik, lelijk of stom. Dit veroorzaakt de nodige ophef. Wat vinden jullie?

Meer lezen
‘Geen weg terug’ Inpakken en winnen
Heel Rotterdam Leest heelrotterdam leest Heel Rotterdam Leest heelrotterdam leest

‘Geen weg terug’ Inpakken en winnen

Afgelopen week heeft een team van enthousiaste vrijwilligers zich ingezet om honderden boeken in te pakken voor basisscholen in Rotterdam. Het doel van deze actie is om alle leerlingen uit groep 8 van de basisscholen in Rotterdam te verrassen met een leuk cadeau: een boek! En er is meer: in één van de boeken zit nog iets heel bijzonders.

Meer lezen
Terugblik 3e leesambassadeur evenement
Heel Rotterdam Leest heelrotterdam leest Heel Rotterdam Leest heelrotterdam leest

Terugblik 3e leesambassadeur evenement

Op donderdagmiddag 16 februari kwamen de leesambassadeurs van Heel Rotterdam Leest bijeen in de Leeskamert op Inholland Rotterdam voor alweer het derde leesambassadeur evenement. Met een enthousiaste groep aanwezigen werden ervaringen gedeeld en werd er inspiratie opgedaan. Lees en bekijk het verslag van de bijeenkomst.

Meer lezen

 Binnenkort op de agenda