Terugblik evenement Leesambassadeurs Heel Rotterdam Leest

Op 9 november vond het tweede evenement voor Leesambassadeurs en geïnteresseerden plaats in de Openbare Bibliotheek Rotterdam. Met een enthousiaste groep aanwezigen werden ervaringen gedeeld en werd er inspiratie opgedaan.

Zo vertelde Monique Daal (stichting Lezen en Schrijven) meer over Preventie van laaggeletterdheid in relatie tot leesbevordering, stelde Laura Hanemaaijer zichzelf voor als nieuwe projectleider van Heel Rotterdam Leest en gingen de aanwezigen uiteen in verschillende groepen om inspirerende ideeën en initiatieven met elkaar te delen.

Ervaringen werden gedeeld en aannames gechallenged. Veel van de ervaringen en ideeën zijn samengevoegd in dit document. Daarnaast was er ruimte om met elkaar te netwerken, werd er gestreden om de escape koffer tot een goed einde te brengen en stond er weer een ‘heerlijk’ boekenbuffet klaar. Met elkaar wordt er terug gekeken op deze tweede editie. Was jij aanwezig en wil je ons laten weten hoe je het hebt ervaren? Vul dan deze korte vragenlijst in. Onze dank is groot! Met alle feedback gaan wij vol enthousiasme aan de slag om weer een inspirerend evenement voor 16 februari 2023 te organiseren. Wil je hierbij aanwezig zijn? Meld je dan hier aan!

Succesverhaal of tip delen?
Heb jij een goede en interessante tip of succesverhaal die je op deze website en in de nieuwsbrief wilt delen met alle leesambassadeurs? Stuur deze dan zeker door. Mail jouw bijdrage naar hallo@heelrotterdamleest.nl.

Presentatie & sfeerbeelden
Wil je een nog betere impressie van de bijeenkomst? Download dan hieronder de presentatie en bekijk de foto’s.

Aanmelden als leesambassadeur
Enthousiast geworden over het leesambassadeurschap van Heel Rotterdam Leest? Wordt onderdeel van dit netwerk en meld je aan.


Download de presentatie


Download het verslag


Sfeerimpressie

Note: een foto waar je op staat maar die je liever niet online hebt? Laat het ons weten via hallo@heelrotterdamleest.nl en we verwijderen hem direct.

Vorige
Vorige

(Voor)lezen binnen kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang

Volgende
Volgende

Onderzoek: Literatuurlessen met leerlinginspraak zijn motiverend en uitdagend